Friday, October 30, 2015

Bismillahirahmanirahim.

fuh....fuh....fuh... haaacum.... tu dia berhabuk...
tahap lama betul ditinggalkan..

okey banyak yang nak di trobek..bek.bek.. nampak tak disitu banyaknya nak diceritakan. tapi nak cite pendek je la. nanti boring plak nak ngabiskannya. okey ia bermula disini lahirnya sebuah cinta.... okey, ini betul2 punya. setahun yang lalu saat ini aku sedang berperang di atas katil kerusi hospital Slim River perak. dengan tak boleh makan dan ulang alik ketandas huh! satu pengalaman yang tidak mungkin aku lupakan. tengok wanita kuat di sekeliling aku, aku pon turut sama-sama termotivasi untuk kuat. dibibir tidak lekang dengan zikir dan istiqfar.Allahurabbi. ini la pengorbanan  seorang bakal ibu. ops da kwen! hihi.

sekaramg status aku adalah wife, ibu dan students, tu dia banyak keje. okey fokus semula. so, aritu hari khamis, pagi tu aku pergi chekup dengan doktor sebab da dekat dengan due date 3/11/2014. walaupun pagi tu aku da nampak darah keluar tapi was-was. dalam hati bermonolog sendiri " aku nak bersalin ke? okey kalau ada darah lagi aku g sepital" okey, dok tunggu-tunggu  tak ada tanda, okey relex je la. kat kelinik da start sakit 15 minit sekali tapi relex jumpa doktor chek macam biasa. balik uma pon still okey wat assignment sekali 2. tu dia. jari menari diatas papan keyboard bukan main laju..haha.[macam terer sangat je]. so, petang tu aku da mula sakit semakin kerap. okey nak bersalin ni [dalam hati]. inform dekat member minta hantar lepas mahgrib. member aku dengan berdesup masuk bilik tanya " akak da nak bersalin ke?". da agak da mesti kelam kabut dyeorang ini.hahaha. " belum saje nak g cek sbb da rasa sakit-sakit". okey lepas mahgrib berdesup g sepital dalam kereta mula lah sesi soal jawab ibarat ditahap pak polisi.. "akak rase macam mana kak?" akak kalo.. akak... akak sakit.. . terima kasih pada dayang-dayangku yang tolong hantar.

sampai sepital masuk labor room sebab nak chek jalan je okey baru bukak 1 cm. hati berdebar giler-giler rase tak jadi la nak bersalin sebab kat situ mmg tempat orang bersalin OMG.. doktor nasihat suruh admin dulu sebab 1st baby kan tak boleh nak jangka deliver bila. so, malam tu la mula konstrak yang kuat.. disitulah mulanya cerita pengorbanan seorang ibu.. Allahuakbar. sehingga keesokan hari iaitu jumaat..

jumaat yang berkat 31 oktober 2014 pukul 12.00 t/hari aku mula masuk ke labor room.okey, ready nak bersalin. haha. time tu aku tak mengharap sapa-sapa datang untuk teman aku tapi mengharap my hubby je. alhamdulillah .2.46 petang. dengan semangat yang kuat dan ditemani myhubby deliver aku mudah, dapat nurse yang baik  dan semua berjalan lancar. syukur. Allahuakbar. lahir la seorang baby comey. gadis cilik penawar duka ibu dan ayah. 1st expersi aku ialah. eh anak aku ke. mata sepet n pipi memang tembam.hahaa [penangan suka makan roti]. 



tag pink tuk si gadis cilik


1st day cah cilik in this world.


penangan roti dalam pipi tembam


Aisyah Madina 

 ini lah penyeri rumahtangga kami. alhamdulillah sihat dan semakin membesar anak ibu. 

jika setahun dulu aku merasa sakit seolah-olah mahu mati. 
difikiran, ini lah cara aku menhapus dosa.
sangat itu seolah-olah mati sedang memanggil-manggil hanya zikir, doa dan berserah diri.
kerana aku sudah hampir dengan mati. 
sekarang, aku merasa bahagia dan segala kesakitan itu hilang tetapi mengingat mati tidak pernah dilupakan.
kerana syarat untuk mati hanya hidup!. remember that. 
syukur!
sehingga hari ini aku mampu untuk bersujud memohon ampun saat jasad belum dijemput Ilahi.

Allahuakbar.

Selamat hari lahir yang 1st sayang ku Aisyah Madina semoga dipanjangkan umur, diberi kekuatan iman, kesihatan dan dilimpahkan rezeki. ibu dan ayah akan selalu ada untuk aisyah.. we love u sayang. semoga menjadi anak solehah dunia n akhirat.



special thank dayang-dayangku : hani, ina, yana and biah. semoga sentiasa dirahmati ALLAH.amin,

No comments: